Objav výhody bicyklovania

Objav výhody bicyklovania
11. septembra 2018 169 videní

A spoznávaj krásy Slovenska zdravým a ekologickým spôsobom .

Jazda na bicykli prináša nášmu telu rôzne benefity, tak sa neboj a vyskúšaj to sám.

Ste šetrní k prírode

Výberom bicykla ako dopravného prostriedku nepomôžete len sebe ale aj svojmu okoliu. Nezaťažujme už aj tak skúšané životné prostredie. Určite budete mať zo seba lepší pocit, ak vymeníte auto za „bike“, čo i len do práce.

Objavujte prostredie a zákutia

Pri jazde na bicykli si toho všímate oveľa viac ako za volantom. Viete sa dostať na zaujímavé miesta, na ktoré by ste sa autom dostali len veľmi ťažko. Poľné, lesné alebo cyklistické cestičky Vám ukážu rôznorodé scenérie krajiny. Tak šup a objavujte krásy okolia.

Zlepšuje cirkuláciu krvi

Pri pohybe sa cievy rozširujú a tým lepšie prúdi krv . Cievy sú elastickejšie a zvyšuje sa počet červených krviniek, ktoré transportujú kyslík v krvi.

Zaži pocit šťastia

Podľa prieskumov sú totiž cyklisti až trikrát šťastnejší než vodiči áut. Uvoľňuje stres, napätie a úzkosť a pomáha udržať čistú myseľ.  Do krvi sa vylučujú hormóny šťastia, endorfíny, a zvyšuje sa objem rastového hormónu STH, čo zvyšuje váš výkon, nielen na bicykli, ale aj počas dňa. To že ste dnes urobili pre seba niečo prospešné sa odzrkadľuje aj na Vašej psychike.

Znižuje riziko vzniku rakoviny a kardiovaskulárnych chorôb

Tí, ktorí pravidelne športujú, majú oveľa nižšie riziko kardiovaskulárnych ochorení, diabetu typu dva, všetkých druhov rakoviny,
vysokého krvného tlaku a obezity. Už pri 30 km bicyklovania týždenne môžete znížiť riziko vzniku srdcových chorôb o polovicu . Srdce je taktiež sval ,ktorému pomôžete ak ho pravidelne zaťažujete pohybovou aktivitou a tak ho spevňujete.

Spálite tuk a vytvarujete svalstvo

Ak ešte do toho zapojíte zdravú stravu, je zaručené že sa to odrazí aj na Vašom zovňajšku. Taktiež zvyšuje vytrvalosť a svalovú silu. Kto by predsa nechcem vypracované nohy a zadok ?

Odľahčíte kĺby

Veľa ľudí si ako aeróbne cvičenie vyberá beh. Čo nemusí byť najlepšia voľba pre každého, hlavne ak máte nejaké to kilečko navyše. Vytvárate tak veľkú záťaž na kĺby. Ak teda bojujete s nadváhou, začnite s bicyklom a postupom času pridávajte beh.

Žite dlhšie

Štúdie ukazujú, že 15 minút pravidelného cvičenia denne predlžuje život o 3 roky. Každých ďalších 15 minút pohybu denne predlžuje život o ďalší rok. Tak prečo si nevybrať bicykel a spojiť príjemné s užitočným?